Spring naar inhoud

Gouda, Sint Janskerk

juli 1, 2014

ArcheoMedia
april – juni 2014

In april 2014 zijn archeologen begonnen met het opgraven van het koorgedeelte in de Sint Janskerk in Gouda. Dit deel van de kerk moest opnieuw gefundeerd worden, wat een uniek inkijkje gaf in het ondergrondse.
In totaal zijn er acht grafkelders gevonden, waarin onder andere burgemeesters van weleer en hun familie lagen begraven. Daarnaast kwamen er ongelofelijk veel schedels en andere menselijke botresten naar boven.
Dit was een erg bijzondere opgraving voor mij. Sowieso is het opgraven van skeletten mijn favoriete bezigheid binnen de archeologie, maar het was een fraaie bonus dat ik dat kon doen in de mooiste kerk van mijn woonplaats.
Meerdere malen haalde ik de krant, samen met mijn collega’s uiteraard.

642753b7e3
Lekker peuteren onder toeziend oog van de pers.
Foto: AD.

???????????????????????????????
Ik (midden) en mijn collega’s lachen als een boer met kiespijn, nu we zo in onze eigen grafkelder staan.
Foto: M. van Dasselaar.

Kijk voor meer informatie op http://www.e3media.nl/koorkerk/

From → 2014

Geef een reactie

Plaats een reactie